Medlemsrapporten giver mulighed for at man kan opsætte kriterier efter behov og på den måde trække tal, information og lister over medlemmerne i en angiven periode.
- Gemte rapporter - Ved at klikke på knappen "Gemte rapporter" kan der hentes tidligere gemte rapporter. Det kan være nyttigt at genbruge gemte rapporter i stedet for at indtaste alle data hver gang. En udfyldt rapport gemmes ved at klikke på knappen "Gem rapport" som er beskrevet i punkt 9 herunder.
En rapport importeres ved at klikke på den grønne knap som vist herover. Alle gemte rapporter vil blive vist på ovenstående oversigt. - Rapport titel - Her indtastes en titel på rapporten f.eks Aktivitetstilskud.
- Fra dato - Her sættes en startdato for den periode i ønsker at trække tal fra.
- Til dato - Her sættes en slutdato for den periode i ønsker at trække tal fra.
- Vis medlemmer - Denne kan tjekkes af hvis man ønsker at se en liste af de sammentalte medlemmer under hver enkelt kriterie.
- Rapport indhold - Her kan vælges hvilken information som rapporten skal indeholde. Man vælger informationer som rapporten skal indeholde ved at klikke på feltet og sætte flueben ved de informationer som man vil have med på rapporten.
- PDF/CSV - Her vælger man hvilken fil format som rapporten skal downloades i. Der tilbydes eksport i PDF portræt og landskab samt CSV/Excel.
- Download Rapport - Her klikker man for at download rapporten med de opsatte kriterier.
- Gem rapport - Klik på knappen "Gem rapport" for at gemme den opsatte rapport. Den vil så i fremtiden kunne findes under "Gemte rapporter" se punkt 1.
- Tilføj kriterie - Her klikker man for at tilføje et nyt kriterie, man kan tilføje ubegrænset antal kriterier. Det er i kriterierne at man indtaster hvad rapporten skal indeholde.
Når man udfylder kriterierne giver man systemet information om hvilke data som der ønskes at se på. Man kan navnegive hver enkelt kriterie og segmentere sammentællingen på en lang række af muligheder.
- Fjern kriterie - Her klikker man for at slette kriteriet.
- Kriterie titel - Her angiver man overskriften/titelen på kriterie.
- Postnr - Her kan i angive hvilke postnr. i ønkser at tælle sammen på i dette kriteriet.
- Fra dato - Denne dato vil automatisk være udfyldt baseret på den angivede 'Fra dato' i medlemsrapporten, men man har muligheden for at ændre fra datoen i hver enkelt kriterie.
- Til dato - Denne dato vil automatisk være udfyldt baseret på den angivede 'Til dato' i medlemsrapporten, men man har mulighed for at ændre til datoen i hver enkelt kriterie.
- Antal dage aktiv - Her angiver man hvor mange dage et medlem minimum skal have været et aktivt medlem i den valgte periode for kriteriet. Det vil sige at hvis perioden er sat fra d. 1/1 til d. 31/1 og antal dage aktiv er sat til 10, så skal medlemmet have været et aktivt medlem i minimum 10 dage i alt i januar for at blive talt med.
- Alders beregning - Her angives hvilken dato medlemmets alder skal udregnes fra, som udgangspunkt vil 'Fra dato' fra overstående være sat ind her.
- Kontingenter & hold - Her kan man angive kontingenter og hold der skal tælles med i dette kriterie.
- Fra alder - Her angives den mindste alder der skal tælles med i dette kriterie.
- Til alder - Her angives den højeste alder der skal tælles med i dette kriterie.
- Opstaldninger - Dette felt er kun tilgængelig for rideklubber. Her kan man angive opstaldninger der skal tælles med i dette kriterie.
- Køn - Her vælges hvilken køn der skal tælles med i dette kriterie.
OBS: For at rapporten tæller et medlem med skal de opfylde alle krav der er angivet i kriteriet.