Her tildeles brugerroller til brugere. Hvis man ikke har oprettet sine brugerroller endnu, så skal det gøres først og guiden til dette kan findes her: Brugerroller - Opret brugerrolle
Brugerroller gør at brugerne får adgang til de funktioner i systemet som de må se/redigere samt bliver vist på hjemmesiden de steder som de og I ønsker - det kan for eksempel være på kontaktperson oversigten på hjemmesiden. Se mere herunder:
- Vælg bruger - Her vælges den bruger som skal have tildelt en eller flere roller. Klik på navnet for at vælge mellem alle brugere. Der er også mulighed for at søge efter en bruger når man har klikket på feltet. Brugere som allerede er tildelt en rolle vises ikke på denne liste, de skal redigeres fra bruger området (hovedoversigten).
- Indsæt billede - Man har her mulighed for at indsætte et billede af vedkommende hvis ikke de selv har gjort det. Dette felt kan sagtens undlades.
- Beskrivelse - Her kan skrives en tekst om vedkommende. Hvis det for eksempel er formanden, så kan der skrives lidt information omkring formandens ansvarsområder, historik eller andet.
- Vis mail - Her vælger man om brugeren skal have vist sin email på kontaktoversigten på hjemmesiden. Hvis den er sat til ja, så bliver email vist under profilen på hjemmesiden. Hvis brugeren ændre sin mail på sin profil vil det også automatisk ændre sig på kontaktsiden. Se hvordan det ser ud med vist mail på billedet herunder.
- Vis telefon - Her vælger man om brugeren skal have vist sit telefonnummer på kontaktoversigten på hjemmesiden. Hvis den er sat til ja, så bliver telefonnummer vist under profilen på hjemmesiden. Hvis brugeren ændre sit telefonnummer på sin profil vil det også automatisk ændre sig på kontaktsiden. Se hvordan det ser ud med vist telefon på billedet herunder.
- Vælg roller - Her vælges den / de roller som brugeren skal have tildelt. Man kan tildele så mange roller til en bruger som man ønsker. Man tildeler en rolle ved at klikke på den, så feltet bliver grønt og med et lille checkmark ikon (som Superadministrator på billedet herover)
- Sortering - Her kan man sortere hvor på kontakt oversigten brugeren skal vises. For eksempel har mange foreninger sat formanden til at blive vist først altså sortering 0 og så kassereren sortering 1 osv.
- Gem - For at gemme ændringerne og tildele / fratage roller klik da på knappen "Tildel rettigheder"